الصفحة الرئيسية / رياضية / نمایش فیلم «یه وا» آناهید آباد در مونترال

نمایش فیلم «یه وا» آناهید آباد در مونترال

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا نخستین فیلم آناهید آباد که محصول مشترک ایران و ارمنستان است با حضور بازیگران ارمنی و به زبان ارمنی در کشور ارمنستان فیلمبرداری شده است.
این فیلم از جمله فعالیت‌های جدید بنیاد سینمایی فارابی در حوزه تولید مشترک محسوب می‌شود.
پیش از این، حضور فیلم «آپاندیس» ساخته حسین نمازی، یکی دیگر از فیلم‌هایی که در سال جاری از طریق معاونت بین‌الملل این بنیاد در مجامع جهانی عرضه می‌گردد، نیز در بخش اصلی رقابتی این رویداد سینمایی قطعی شده بود.
جشنواره جهانی فیلم مونترال یکی از پانزده جشنواره رده رقابتی بین‌المللی (به اصطلاح الف)، در کنار کن، برلین، ونیز، لوکارنو، سن سباستین، مسکو، کارلووی واری، ورشو، تالین، مار دل پلاتا، شانگهای، توکیو، گوآ و قاهره در تقویم فیاف محسوب می‌شود.
این رویداد سینمایی از 2 تا 13 شهریور در کشور کانادا برگزار خواهد شد.
به گزارش بنیاد سینمایی فارابی، در خلاصه داستان «یه وا» آمده است؛ یه وا زنی 34 ساله، که به اتهام قتل شوهرش تحت پیگرد قانونی است. او برای حفاظت از دخترش فرار را پیشه کرده به محل دور دستی پناه می‌برد و به ناچار در محل جدید مجبور به مقابله با مسائل و دشواری‌ها شده رودروی آئینه ای بنام زندگی می‌شود.
در این فیلم، هنرپیشگان شاخص کشور ارمنستان همچون؛ نارینه گریگوریان، شانت هوانیسیان، سرگی توماسیان، ورژ کاسونی، مارجان آودیسیان، روزا آویدیسوا و ..... حضور داشته‌اند.
فراهنگ**9246** 1823 خبرنگار: علیرضا مرادی ** انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /* www.irna.ir

تحقق أيضا

شمخاني : الاسراع في خروج القوات الامريكية من العراق يساهم في استقرار المنطقة

ولدى استقباله اليوم الاثنين مستشار الأمن الوطني العراقي قاسم الاعرجي الذي يزور طهران بدعوة رسمية …

أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *