الصفحة الرئيسية / اقتصادية / امام جمعه تبریز: بسیج سازندگی در موضوع اقتصاد مقاومتی جدی وارد شود

امام جمعه تبریز: بسیج سازندگی در موضوع اقتصاد مقاومتی جدی وارد شود

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در دیدار کارکنان بسیج سازندگی سپاه عاشورا با وی، افزود: بسیج سازندگی در بحث اقتصاد مقاومتی باید با جدیت بیشتری وارد شود و الزامات این مبحث مهم نیز باید رعایت شود.
وی با تاکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اولویت دار بودن اقتصاد مقاومتی و رعابت الزامات آن، اظهار کرد: اقتصاد مردمی و تولید ملی به شرط بهبود بخشیدن تولیدات ملی از ضروریات و الزامات اقتصاد مقاومتی است.
آل هاشم، ترویج و گسترش فرهنگ مصرف تولیدات داخلی را از دیگر الزامات تحقق اقتصادی مقاومتی دانست و بر جلوگیری از اسراف و هدررفت هزینه ها در تمامی زمینه ها به عنوان مولفه دیگری از الزامات اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.
وی با اشاره به ورود بانک ها و موسسات مالی به عرصه اقتصاد مقاومتی و واگذاری تسهیلات بانکی با کارمزد پایین تر را از موارد مهم و الزام اجتناب ناپذیر در موضوع اقتصاد مقاومتی بیان کرد.
آل هاشم ضمن قدردانی از تلاش های بسیجیان در عمران و آبادانی مناطق محروم، گفت: ما هنوز از درک تدبیر امام خمینی(ره) در ایجاد بسیج عاجزیم و شاید آیندگان در روزهای سخت و دشوار به این تشخیص امام پی ببرند.
وی ادامه داد: باید توجه داشت که بسیج به کمک ما نیازی ندارد و ما محتاج بسیج و فرهنگ بسیجی در جامعه هستیم چراکه بسیج نشان داد که در روزهای سخت و دشوار انقلاب همیشه کارساز بوده است.
به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه عاشورا نیز در این دیدار با اشاره به ماموریت سپاه بر اساس اصل 150 قانون اساسی، عمده قوای نیروی مردمی سپاه را بسیجیان دانست و گفت: محوریت دفاع ما از انقلاب اسلامی حفظ روحیه انقلابی بسیجیان است.
سردار غلام عسکر کریمیان افزود: مردم داری سپاه موجب تقویت جایگاه مردمی این نیرو و کاهش مشکلات در بین مردم می شود همچنان که درجریان زلزله ارسباران شاهد آن بودیم که طی آن یکهزار و 700 خانه و چهار هزار واحد دامی با روحیه جهادی و عمل انقلابی بسیجیان ساخته شد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا نیز، غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، ترویج فرهنگ کار و ایجاد فضای مناسب برای کار گروهی، کمک به عمران روستاها و رفع مشکلات، کمک به دولت، بهره گیری از متخصصین بسیجی و کاهش هزینه های دولت را از اهداف کلان بسیج سازندگی برشمرد.
سرهنگ جعفر رزمی افزود: برگزاری اردوهای جهادی یک روزه، سه روزه، هفت روزه و 10 روزه از ماموریت های این سازمان است که 25هزار نفر بسیجی در قالب آن ها سازماندهی شده اند و در حال حاضر 200 گروه جهادی در نقاط محروم استان در حال کار و تلاش و فعالیت هستند.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: رستگار
3038/6183

انتهای پیام /* www.irna.ir

تحقق أيضا

عدد المترشحين للانتخابات الرئاسية الايرانية بلغ 304 اشخاص

وقال موسوي في تصريح صحفي الجمعة: ان عدد المترشحين للانتخابات الرئاسية في البلاد بلغ 304 …

أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *