الصفحة الرئيسية / دولية / کلپر: دسترسی نامتعادل ترامپ به کلید سلاح های هسته ای فاجعه بار است

کلپر: دسترسی نامتعادل ترامپ به کلید سلاح های هسته ای فاجعه بار است

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، ابراز نگرانی از صلاحیت نداشتن ترامپ در مقام رهبری آمریکا و حتی سلامت روانی او و خطرات ناشی از آن در یک ماه اخیر در محافل سیاسی آمریکا شدت و گسترش محسوسی یافته است.
حتی شماری از روانشناسان و کارشناسان مسائل روانی نیز بی ثباتی های رفتاری و گفتاری ترامپ و در موارد زیادی خشم و عصبانیت غیر قابل کنترل او را نشانه روان نژندی آشکار او ارزیابی کرده اند.
جیمی رسکین نماینده دموکرات آمریکایی و استاد و کارشناس قانون اساسی آمریکا نیز در ماه آوریل امسال لایحه ای را با هدف توسل به متمم 25 قانون اساسی این کشور که بر کناری رییس جمهوری آمریکا به دلیل نداشتن قابلیت روانی را مجاز می شمارد به کنگره کشورش ارائه داد.
هفته گذشته باب کورکر سناتور جمهوریخواه هم در مورد قابلیت روانی رییس جمهوری آمریکا در رهبری کشورش ابراز تردید شدید کرد و گفت که او تا کنون نشانه ای از ثبات و قابلیت برای چنین سمتی را از خود نشان نداده است.
یکی از کسانی که به شدت در مورد روان پریشی های رییس جمهوری آمریکا و احتمال خطرات ناشی از این پریشانی ها ابراز نگرانی کرده، جیمز کلپر سرپرست اداره امنیت ملی دولت اوباما است که امکان دسترسی شخصیت نامتعادلی همچون ترامپ به کلید سلاح های هسته ای را فاجعه بار خوانده است.
کلپر که از سابقه دوستی طولانی با جیمز متیس وزیر دفاع ترامپ نیز برخوردار است، در گفت وگویی با شبکه خبری سی. ان. ان گفت: اگر ترامپ در لحظه از کوره در رفتن، تصمیم به کاری در مورد کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بگیرد، عملا کار زیادی از دست کسی ساخته نیست.
رییس سابق امنیت ملی آمریکا توضیح داد که سیستم راه اندازی موشک هسته ای در کشورش به نوعی برنامه ریزی و تعبیه شده است که در یک لحظه قادر به پاسخ سریع باشد. بنابراین در صورت روی آوردن کسی به استفاده از گزینه هسته ای، کنترل آن بسیار دشوار خواهد بود.
نشریه یو اس ا تودی نیز با اشاره به افزایش اینگونه نگرانی ها در میان اقشار مختلف جامعه آمریکا یاد آور شده است در چنین شرایطی 55 درصد از مردم آمریکا در یک نظر سنجی، رییس جمهوری کشورشان را شخصی عاری از تعادل روانی دانسته اند.
شبد-4-541**1429**9122** انتشار دهنده: مهدی نعمتی

انتهای پیام /* www.irna.ir

تحقق أيضا

النخالة : سنقاتل العدو الصهيوني حتى تسقط أحلامه وأوهامه

جاء ذلك في كلمة النخالة، امس  الأربعاء، خلال مشاركته بمؤتمر "القدس أقرب" في العاصمة طهران، …

أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *