الصفحة الرئيسية / سیاسیة / کمبود شعب تامین اجتماعی در بروجرد و ازدحام جمعیت

کمبود شعب تامین اجتماعی در بروجرد و ازدحام جمعیت

هدف ایرنا گسترش اطلاع رسانی است. لذا انتشار این مطلب به معنای تائید محتوای آن نیست

به گزارش ایرنا در ادامه این گزارش آمده است: تامین اجتماعی یکی از ادارات و سازمان هایی است که خدمات مختلفی از جمله بیمه بیکاری، بیمه کارگران ساختمانی و مستمری ها را به بیمه شده ها ارائه می دهد.
در بروجرد 170 هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که با توجه به این میزان جمعیت تنها یک شعبه در این شهر وجود دارد و سبب ازدحام جمعیت و ایجاد صفوفی برای دریافت خدمات می شود.
مدت ها پیش زمزمه ایجاد شعبه 2 تامین اجتماعی در بروجرد به گوش رسید و ضرورت راه اندازی این شعبه مطرح شد اما همچنان کمبود شعب و نیروی انسانی از مهمترین مشکلات این سازمان است.
قدرت اله سعادتی رئیس تامین اجتماعی بروجرد در این راستا گفت: در بروجرد یک شعبه تامین اجتماعی وجود دارد که 44 هزار نفر بیمه شده اصلی و 16 هزار نفر مستمری ها هستند که در مجموع 170 هزار نفر از جمعیت بروجرد تحت پوشش قرار دارند.
وی اضافه کرد: 9 هزار و 400 نفر راننده و 6 هزار کارگر ساختمانی تحت پوش این بیمه قرار دارند و خدمات مختلفی به آنها ارائه می شود.
سعادتی تعداد مقرری بیمه بیکاری در بروجرد را یکهزار و 200 نفر اعلام کرد و افزود: هر ماه یک میلیارد تومان به عنوان بیمه بیکاری و 15 میلیارد تومان به مستمری بگیران پرداخت می شود.
رئیس تامین اجتماعی بروجرد طلب این سازمان از دستگاه ها را 100 میلیارد تومان برشمرد و گفت: در حال حاضرتامین اجتماعی بروجرد 100 میلیارد تومان از دستگاه های مختلف طلب دارد که بیشتری بدهی مربوط به شهرداری است.
به گفته وی از مهمترین مشکلات در تامین اجتماعی بروجرد کمبود نیروی انسانی است که با توجه به حجم بالای کار، گاهی سبب ایجاد صفوف بیمه شده ها در این اداره می شود چرا که این اداره 60 نیرو دارد و کمبود نیرو محسوس است.
سعادتی به ساختمان قدیمی و فرسوده تامین اجتماعی اشاره کرد وافزود: می طلبد که یک ساختمان جدید با امکانات بیشتر در اختیار تامین اجتماعی قرار گیرد.
به هر روی انتظار می رود با رفع موانع، شعبه ای دیگر از تامین اجتماعی در بروجرد راه اندازی شود تا سبب معطلی بیمه شده ها و ازدحام نشود.
3022
انتشاردهنده: احسان کردی

انتهای پیام /*
www.irna.ir

تحقق أيضا

قيادي في حركة فتح: نحن جزء أصيل مما يجري من مواجهة في القدس

وقال في تصريح خاص لمراسلنا ان معظم قيادات فتح بالمعتقلات نتيجة ما قاموا به في …

أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *