الصفحة الرئيسية / اقتصادية / بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 638 پروژه طی هفته دولت در زنجان

بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 638 پروژه طی هفته دولت در زنجان

اسدالله درویش امیری در سومین روز از هفته دولت درسخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه زنجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: در کنار این میزان پروژه های بیان شده، پروژه های تولیدی و اشتغالزایی نیز با 355 میلیارد تومان با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در استان به بهره برداری می رسد.
به گفته وی، بهره برداری از واخدهای تولیدی و اشتغالزایی منجر به اشتغالزایی 575 نفر به صورت مستقیم و یکهزار و 180 اشتغال غیر مستقیم خواهد شد.
استاندار زنجان گفت:در جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر قانون اساسی بر اساس مبانی دینی و باورهای عمیق اسلامی اصل وظایف دولتمردان خدمتگزاری به ملت ولایتمدار است.
درویش امیری با قدردانی از مشارکت 75 درصدی مردم ولایتمدار استان زنجان در پای صندوق های رای در 29 اردیبهشت امسال تاکید کرد: توجه جدی به حل مشکلات اجتماعی، اقتصادی، معیشت، اشتعالزایی، تامین نیازهای عمرانی در استان و کشور از مسایل مهم و پیش روی مسئولان و نظام است.
وی به تحریم های ظالمانه ایران اشاره کرد و ادامه داد: تحریم ها مانع صادرات تولیدات ایران به کشورهای مختلف دنیا و مانع جدی در داد و ستد تجارت شد.
استاندار زنجان گفت: طی چهار سال گذشته در این استان برنامه های اقتصاد مقاومتی در راستای حمایت همه جانبه از فعالیت بخش خصوصی، واحدهای تولیدی و کشاورزی پیاده شد.
درویش امیری تاکید کرد: از طرفی دیگر تثبیت شغل ها در واحدهای تولیدی در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفت چرا که در استان زنجان 45 هزار شغل در مراکز صنعتی، تولیدی و معدنی است.
وی خاطرنشان کرد: این شغل ها باید در واحدهای تولیدی تثبیت می شد تا جوانان نگران وضعیت شغلی آینده خود نباشند.
استاندار زنجان گفت: تامین سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی که غبار تعطیلی گرفته بودند در اولویت برنامه های اقتصاد مقاومتی قرار گرفت.
درویش امیری اظهار کرد: این واحدهای تولیدی با سرمایه مردم و حمایت دولت راه اندازی شد و به دنبال آن بهره وری و استفاده از طرفیت های تولیدی نیز در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: واحدهای تولیدی از یک نوبت فعالیت به 2 نوبت فعالیت رسیدند تا تعداد اشتغالزایی و میزان تولید نیز افزایش یابد.
استاندار زنجان از صادرات انواع محصولات تولیدی این استان به بیش از 40 کشور دنیا خبرداد و گفت: این موانع تولید و صادرات با اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی محقق شد.
درویش امیری ادامه داد: یک واحد صنعتی با سرمایه 850 میلیارد تومان در شهرستان ابهر در حال رسیدن به مرحله بهره برداری است که با محقق شدن آن بیش از چهار هزار شغل ایجاد می شود.
وی ادامه داد:طی چهار سال گذشته 400 تخت به تخت های بیمارستان های استان زنجان اضافه شده و تعداد تخت های ویژه با افزایش 2 برابری به 82 تخت رسیده است.
استاندار زنجان گفت: هزینه هرکدام از این تخت ها یک میلیارد تومان برای دولت بوده است.
دوریش امیری اظهار کرد: سال گذشته 100 مرکز بهداشتی درمانی در استان زنجان احداث و 509 خانه بهداشت نیز تعمیر و بازسازی شده است.
وی خاطرنشان کرد: در قالب طرح تحول نظام سلامت 150 اتاق ویژه یک تخته ال دی آر در استان زنجان با تجهیزات کامل راه اندازی شده است.
درویش امیری خاطرنشان کرد: هم اکنون 25 درصد از روستاییان این استان از 2 دفترچه درمانی برخوردار هستند.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویارفیعی

انتهای پیام /* www.irna.ir

تحقق أيضا

عدد المترشحين للانتخابات الرئاسية الايرانية بلغ 304 اشخاص

وقال موسوي في تصريح صحفي الجمعة: ان عدد المترشحين للانتخابات الرئاسية في البلاد بلغ 304 …

أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *