الصفحة الرئيسية / اقتصادية / اقدام های دولت تدبیر و امید برای محرومیت زدایی از قشم

اقدام های دولت تدبیر و امید برای محرومیت زدایی از قشم

به گزارش ایرنا، علیرضا نصری روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان قشم گفت: دولت یازدهم به رغم همه کمبودها، تحریم ها، محدودیت ها و شرایطی که بر کشور، منطقه و جهان حاکم بود، توانست برنامه های مناسبی را اجرا کند و حرکت پرشتاب در مسیر خدمت رسانی به مردم با تجربه چهار سال گذشته، کارآمدی و امید به آینده در دولت دوازدهم استمرار داشته و تقویت خواهد شد.
وی با اشاره به فقدان دسترسی روستاییان به آب آشامیدنی سالم افزود: دولت در این زمینه گام های خوبی برداشت و شاخص بهره مندی را به 70 درصد رساند؛ با افتتاح 10 پروژه در بخش شهاب طی هفته جاری، شاخص دسترسی در شهرستان به آب سالم 80 درصد می شود و تا دهه فجر نیز جشن آبرسانی به همه روستاها برگزار خواهد شد.
فرماندار قشم همچنین بیان کرد: اقدام های دولت در زمینه برق رسانی نیز قابل توجه بوده و پست 63 کیلو وات سیستان جهت تقویت برق قشم و نیروگاه 70 مگاواتی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
او یکی از نقطه های ضعف قشم را عقب ماندگی جزیره ها عنوان کرد و گفت: محرومیت زدایی از جزیره ها نیز در دستور کار قرار گرفته و در این راستا به زودی رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با سفر به منطقه و امضای تفاهم نامه ای با استانداری هرمزگان، برای ارتقای شرایط در جزیره هرمز فعال خواهد شد.
نصری اضافه کرد: مسوولان بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی نیز از جزیره لارک بازدید داشتند که در این راستا بازسازی قلعه پرتغالی ها آغاز شده، لایروبی اسکه و سایر اقدام های محرومیت زا نیز در دستور کار قرار دارد که امید است با همیاری و روحیه جهادی سرعت بیشتری بگیرد.
وی در ادامه با اشاره به افتتاح 39 پروژه با بیش از 350 میلیارد ریال اعتبار در شهرستان قشم تا پایان هفته جاری گفت: اعتماد مردم و پیگیری مطالبات غنیمتی در راه تداوم خدمت است و امیدی که به واسطه تلاش های شبانه روزی خدمتگزاران در دل مردم زنده شده باید تقویت شود.
فرماندار قشم افزود: انقلاب اسلامی نهالی نحیف بود که با خون شهدا امروز به درختی تنومد و کشتی با ثباتی در دریای متلاطم منطقه و دنیا و با دیپلماسی عزتمندانه و هوشمندانه به یکی از محورهای مهم در مناسبات منطقه ای و بین المللی تبدیل شده است.
او بیان کرد: امام راحل خداباوری، دین باوری و مردم باوری را در هم آمیخت که روش جدید و بی مانندی از بروز دین در سیاست عرضه شد و استحکام دین را با حاکمیت مردم قوام و دوام بخشید و همین امر وجه تمایز کار در نظام اسلامی در مقایسه با سایر نظام های سیاسی دنیاست.
نصری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با هیات دولت اضافه کرد: نیت الهی، اخلاص در کار، کار برای رضای خدا و انجام امور برای رضای ولی نعمتان اصلی یعنی مردم شاخص هایی است که باید خدمتگزاران مورد توجه قرار دهند و مناسبت هایی مانند هفته دولت فرصتی با ارزش برای گزارش خادمان ملت در قوه مجریه و تقویت اعتماد بین دولت و ملت است.
وی با تاکید بر ضرورت پاسداری و تقویت این سرمایه اجتماعی بیان کرد: مردم به ویژه در قشم با مشارکت 93 درصدی بی مانند، حماسه آفرین و تاریخ ساز در انتخابات گذشته بار مسوولیت را سنگین تر کردند که در این راستا بازخوانی فرمایش های 12 گانه رهبر معظم انقلاب و عملیاتی کردن آنها جهت هموار شدن مسیر توسعه و خدمت به مردم ضروری است.
فرماندار قشم ادامه داد: مردم در همه صحنه های انقلاب پا به پای دولتمردان آمدند و هر جا نیاز بوده شور و حماسه آفریدند و اینک همه مسوولان از جمله شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها باید به عنوان بازوان توانمند دولت در مسیر توسعه حرکت کنند.
او با تبریک روز کارمند و قدردانی از آنها به عنوان مجاهدان خاموش عرصه خدمت رسانی عنوان کرد: برخی اقدام ها نیازمند اعتبار نیست و کارمند شریف و نجیب باید صداقت در گفتار، عمل، دغدغه خدمت و رفع مشکلات را به عنوان اولویت کار خود قرار دهد.
نصری همچنین با تاکید بر ارتقای بهره وری در دستگاه های اجرایی گفت: بهره وری پایین یکی از مشکلات ساختاری می باشد اما مدیران نیز باید برای رضایت کارمندان برنامه ریزی کنند؛ شهرستان نیازمند مدیران برنامه محور است.
وی افزود: همه تلاش ها در راستای جلب رضایت مردم و فلسفه تغییرهای مدیریتی نیز بهره مندی از اندیشه های گوناگون جهت خدمت بیشتر است که باید با استفاده از روش های علمی، نخبگان دانشگاهی و سایر ظرفیت ها محقق شود.
آرش نیرومند در ادامه با حضور سرپرست دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری هرمزگان به جای محمد زرنگاری به عنوان بخشدار شهاب معارفه شد؛ نیرومند پیش از این بخشدار مرکزی خمیر بود.
همچنین کارمندان نمونه شهرستان که توسط دستگاه های اجرایی ارزیابی و معرفی شده بودند، در ادامه این جلسه قدردانی شدند.
انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
8123

انتهای پیام /* www.irna.ir

تحقق أيضا

عدد المترشحين للانتخابات الرئاسية الايرانية بلغ 304 اشخاص

وقال موسوي في تصريح صحفي الجمعة: ان عدد المترشحين للانتخابات الرئاسية في البلاد بلغ 304 …

أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *