الصفحة الرئيسية / سیاسیة / تقویت اسکیت با مربی خارجی برای حضور قدرتمند دربازیهای آسیایی جاکارتا

تقویت اسکیت با مربی خارجی برای حضور قدرتمند دربازیهای آسیایی جاکارتا

به گزارش ایرنا، «بهمن محمدرضایی» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مربیان داخلی از دانش و نیروی کارآمد بالقوه ای برخوردار هستند اما از آنجا که هدف فدراسیون کسب مدال در بازی های آسیایی 2018 اندونزی است، جذب مربی خارجی در اولویت برنامه های این فدراسیون قرار دارد زیرا مدال های زیادی در این رشته توزیع می شود که با کسب آن به طور قطع جایگاه ایران ارتقا می یابد.
وی اظهار داشت: از هیچ مربی و باشگاه خاصی حمایت نمی کنیم و هر مربی که سه ورزشکارش در تیم ملی حضور داشته باشد به کادر فنی اضافه خواهد شد.
محمدرضایی یادآور شد:در مجموع 279 مدال در هر رویداد رسمی در رشته اسکیت توزیع می شود که اگر هر کشوری با تمام ورزشکاران خود حضور یابد امکان کسب 172 مدال برایش وجود خواهد داشت.
رئیس فدراسیون اسکیت درخصوص برنامه های این فدراسیون در شش ماه دوم سال گفت: برگزاری رقابت های لیگ در بخش اسکیت سرعت دختران و پسران، قهرمانی ماراتن کشور در ایلام، اعزام تیم سرعت و «اگرسیو» به رقابت های جهانی نانجینگ چین در دور رده سنی جوانان و بزرگسالان (8 شهریور)، حضور تیم سرعت در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا، برگزاری مسابقات رول بال و اینلاین هاکی قهرمانی کشور شهریور ماه در آذربایجان شرقی، برگزاری مسابقات قهرمانی بانوان کشور در بخش اسکیت هاکی و اعزام تیم دانهیل به مسابقات جهان از جمله مسابقات و برنامه های مهم این فدراسیون در ماه های آتی است.
محمدرضایی ادامه داد: تیم فری استایل منتخب باشگاه های کشور مرداد ماه در رقابت های جهانی روسیه در دو رده سنی زیر 16 و بالای 16 سالشرکت کرده و موفق به کسب دو مدال طلا، دو نقره و دو برنز شد.
وی درباره عضویت ایران در فدراسیون جهانی اسکیت روی یخ نیز گفت: مکاتبات لازم با همکاری وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک برای عضویت در فدراسیون جهانی اسکیت روی یخ انجام شده تا شاهد حضور ورزشکاران کشورمان در المپیک زمستانی 2018 کره جنوبی باشیم.
محمدرضایی بیان داشت: پیش نویس تفاهمنامه بین نماینده فدراسیون های ایران و ترکیه برای همکاری در دو بخش اینلاین هاکی و آیس هاکی انجام شده است.
رئیس فدراسیون اسکیت افزود: آموزش درجه 3 داوری، بازنگری برنامه لیگ در سال 97، تهیه پیش نویس چگونگی تاسیس باشگاه های تخصصی اسکیت و تهیه و تدوین چگونگی انتخاب اعضا تیم ملی در دستور کار فدراسیون قرار دارد تا مشخص شود که ملی پوشان با چه معیاری انتخاب شوند.
وی درباره روند استعدادیابی در این فدراسیون اظهار داشت: با استفاده از مربیان کارکشته استعدادیاب این مهم را از دو استان خراسان جنوبی و هرمزگان آغاز کرده ایم تا آمادگی جسمانی و روند حرکتی بازیکنان را رصد کنند.
محمدرضایی با اشاره به قول هایی که در مجمع انتخاباتی این فدراسیون در 11 تیرماه داده بود، گفت: تقویت زیرساخت های اسکیت، بهبود کمی و کیفی این رشته، افزایش استعدادیابی، توسعه روابط بین المللی، آموزش و استفاده از منابع مالی فدراسیون برای اعزام ورزشکاران از جمله قول های من بوده که تا امروز در هر شش مورد تلاش های خوبی صورت گرفته است.
وی بیان داشت: قرار است 24 شهریور ماه در جشن بزرگ خانواده اسکیت از تلاش های صاحبنظران و پیشکسوتان این رشته تجلیل شود.
محمدرضایی درباره تعداد مربیان و داوران حال حاضر اسکیت گفت: 21 هزار 600 ورزشکار در کشور وجود دارد که دو هزار 279 نفر ورزشکار دارای کارت هستند و 2245 داور درجه یک، دو و سه، 2990 مربی زن و 2590 مربی مرد از سال 86 به ثبت رسیده است.
رئیس فدراسیون اسکیت اظهار داشت: در رشته آیس هاکی (اسکی روی یخ) شهر های مشهد، تهران و کیش دارای تجهیزات لازم هستند و در رشته هاکی نیز سه زمین از طرف بخش خصوصی در شهرهای تبریز، همدان و مجموعه ورزشی انقلاب تهران وجود دارد که از این میان تنها زمین تبریز استاندارد است.
وی درباره اینکه در گذشته ورزشکاران با هزینه شخصی به مسابقات بین المللی اعزام می شدند، گفت: فدراسیون اسکیت این توانایی را دارد که تیم های ملی را با هزینه خود یا حامی مالی به رقابت های جهانی اعزام کند و به هیچ عنوان در برنامه های این فدراسیون اعزام ورزشکار با هزینه شخصی وجود ندارد.
محمدرضایی بیان داشت: بعد از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون اسکیت دیداری با مدیران عالی وزارت ورزش داشتم ،داورنی معاون وزیر ورزش وعده افزایش 250 میلیون تومانی اعتبارات فدراسیون را داده است و از طرفی سرپرست معاونت توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش با پرداخت یکصد میلیون تومان برای به روز کردن تجهیزات این رشته موافقت کرده است.
وی با اشاره به اینکه پرچمدار تلاش های روسای قبلی فدراسیون اسکیت است، گفت: فریبا محمدیان رئیس اسبق فدراسیون، کارهای اساسی زیادی در این فدراسیون انجام داده و همچنین وزیر در دهه 80 با ساخت مجموعه اسکیت در ورزشگاه آزادی و سرمدی از دیگر رئیسان فدراسیون در گذشته در یک دو امدادی پرچم را به دست من دادند.
رئیس فدراسیون اسکیت ادامه داد: هیچ بدهی نداریم و تنها از نظر اجاره ساختمان به صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان بدهکار هستیم.
محمدرضایی با اشاره به اینکه استعفای کادر فنی تیم اسکیت با وی هماهنگ شده بود گفت: کاوه صدقی سرمربی سابق تیم ملی اسکیت که عضو هیات رئیسه فدراسیون نیز است برای دوری هرگونه شائبه در مورد چند شغله ها از سرمربیگری تیم ملی استعفا کرد.
وی در خصوص اعزام نشدن تیم اینلاین هاکی دختران به رقابت های بین المللی گفت: به دلیل تجربه کم ورزشکاران و دریافت پول از آنها برای اعزام، این سفر لغو شد و قطعا در رقابت های کشوری برای نخستین مسابقات اسکیت هاکی بانوان در اولویت کاری قرار خواهد داشت.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**9029**1067** 1701
خبرنگار: مهدی موذن* انتشار: حمید قدیمی

انتهای پیام /* www.irna.ir

تحقق أيضا

قيادي في حركة فتح: نحن جزء أصيل مما يجري من مواجهة في القدس

وقال في تصريح خاص لمراسلنا ان معظم قيادات فتح بالمعتقلات نتيجة ما قاموا به في …

أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *