الصفحة الرئيسية / اجتماعية / ناصریان: 80 درصد از فرمانداران و بخشداران از بدنه وزارت کشور هستند

ناصریان: 80 درصد از فرمانداران و بخشداران از بدنه وزارت کشور هستند

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، جواد ناصریان امروز- یکشنبه - در نشست صمیمانه کارکنان وزارت کشور با رحمانی فضلی وزیر کشور، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دولت، به بیان اهم اقدامات حوزه تحت مسئولیت خود برای ارتقا سطح کیفی نیروهای شاغل در وزارت کشور پرداخت و گفت: پس از استقرار دولت یازدهم وضعیت و ترکیب نیروی انسانی شاغل در وزارت کشور مورد بررسی و آسیب شناسی دقیق قرار گرفت و مشخص شد حدود 80 درصد از مدیران ارشد در این وزارتخانه و استانها از سایر دستگاهها به صورت مأمور، به کار گرفته شده اند.
وی با اعلام اینکه با تصویب و ابلاغ دستورالعمل شرایط انتصاب فرمانداران در حال حاضر حدود 80 درصد از فرمانداران و بخشداران از بدنه وزارت کشور هستند، گفت: تلاش می شود این درصد به بالاترین حد ممکن خود برسد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور گفت: توانمندسازی و ساماندهی نیروی انسانی از اولویت های کاری برای پرورش مدیران از بدنه وزارت کشور است.
ناصریان با اشاره به تصویب ساختار جدید فرمانداری ها گفت: در ساختار جدید 600 پست معاونت فرمانداری به مجموعه فرمانداری ها در شهرستانهای کشور افزوده شد که نیروهای آن برابر مقررات تعیین خواهند شد. همچنین با تشکیل کارگروه تحول اداری تعداد 138 اختیار از دستگاههای ملی به مسئولان استانی تفویض شده است.
وی گفت: با کاهش قابل توجه تعداد مدیران مأمور از سایر دستگاههای اجرایی به وزارت کشور، ‌در حال حاضر بیش از 90 درصد پستهای مدیریتی مجموعه، در اختیار همکاران وزارت کشوری است.
ناصریان افزود: ‌با توجه به نگاه توسعه ای دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور به فعالیت های مجموعه وزارت کشور، معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای در ستاد وزارت کشور و معاونت های متناظر آن در استانداری های کشور ایجاد شد. همچنین مرکز امور اجتماعی و فرهنگی کشور به سازمان امور اجتماعی کشور ارتقاء یافته است.
معاون توسعه مدیریت و منابع، بخش دیگری از سخنان خود را به اهم اقدامات این معاونت در بخش خدمات دهی به کارکنان وزارتخانه از جمله تبدیل وضعیت شغلی همکاران ، افزایش حقوق و مزایا، ارائه خدمات درمانی، گسترش و کیفی سازی خدمات رفاهی، نوسازی زیرساختهای ورزشی و اعزام کارکنان به سفرهای زیارتی و سیاحتی اختصاص داد و افزود: هدف از این اقدامات تامین معیشت و کاهش هزینه های زندگی کارکنان به منظور زمینه سازی جدیت آنان در انجام مأموریتها و وظایف محوله و بالندگی سطح فعالیتهای کارکنان پرتلاش و خدوم به عنوان سرمایه های گرانسنگ وزارت کشور است.
سیام**9314**تنظیم: داود توسلی**انتشار:امیرکاردان راد

انتهای پیام /* www.irna.ir

تحقق أيضا

مساعد وزير الصناعة: 2200 وحدة صناعية عاطلة ستعود الى عجلة الانتاج

وقال زرندي في تصريحه الخميس خلال جلسة حوار بين الحكومة والقطاع الخاص في محافظة كهكيلوية …

أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *