الصفحة الرئيسية / سیاسیة / بلومبرگ خواستار جدی گرفتن تهدید ترامپ برای تعطیلی دولت فدرال شد

بلومبرگ خواستار جدی گرفتن تهدید ترامپ برای تعطیلی دولت فدرال شد

بلومبرگ روز یکشنبه گزارش داد: ترامپ در سخنرانی خود به طرفدارانش در فینیکس گفت در صورتیکه کنگره از ارسال مجوز پرداخت هزینه دیوار کشی دیوار مکزیک خودداری کند، دولت مرکزی ایالات متحده آمریکا را تعطیل خواهد کرد.
در ماه جولای گذشته ترامپ درگفتگوی تلفنی از انریک پنا نیتو، رییس جمهوری مکزیک خواسته بود به طور علنی نگوید که دولت مکزیک هزینه دیوارکشی را پرداخت نخواهد کرد.
ترامپ در سخنرانی خود گفت: حتی اگر ما مجبور به تعطیل کردن دولت مرکزی ایالات متحده آمریکا شویم، باید دیوار مرزی مکزیک را بسازیم.
ترامپ در روز دوم ماه می در توئیت خود چنین تهدیدی را مطرح کرده بود. در آن تاریخ ترامپ درمقابل دریافت بودجه پنج ماهه ازکنگره، موضوع ساختن دیوار مرزی مکزیک را از روی میز برداشته بود.
موضوع مجوز هزینه دیوار مرزی مکزیک چیست؟
جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا لایحه بودجه یک میلیارد و ششصد میلیون دلاری برای ساخت دیوار مرزی مکزیک را تصویب کرده اند که برای سال مالی آینده که از اول اکتبر شروع می شود نافذ است. سنا هنوز اقدام مشابهی را انجام نداده است.
در اوایل سال جاری، ترامپ درخواست بودجه یک و نیم میلیارد دلاری برای ساختن دیوار مکزیک کرد که در قالب بودجه سال 2017 تامین شود اما هر دو مجلس انرا نادیده گرفتند. پس از آن ترامپ از وزارت امنیت داخلی خواست از محل بودجه خود مبلغ 20 میلیون دلار را برای تعمیر و نگهداری موانع مرزی موجود و استخدام افراد مرزبان در خط مرزی مکزیک هزینه کند.
نمایندگان چه می گویند؟
دمکرات ها همگی مخالف تامین هزینه دیوار مکزیک هستند و به وضوح گفته اند که درمجلس سنا از آرایی که دارند استفاده نموده و از تصویب بودجه برای دیوار مکزیک جلوگیری خواهند کرد.
پل ریان، رییس مجلس نمایندگان آمریکا که نماینده ویسکانسین و جمهوریخواه است گفت: اکثریت مردم آمریکا تعطیلی دولت فدرال (مرکزی) را نمی خواهند و لازم است مابین ساختن دیوار مرزی مکزیک و تعطیلی دولت مرکزی آمریکا یکی را انتخاب کنیم.
اروپام**1416**
مترجم: صفر سرابی- انتشاردهنده: محمد حسن دوستارگان

انتهای پیام /* www.irna.ir

تحقق أيضا

قيادي في حركة فتح: نحن جزء أصيل مما يجري من مواجهة في القدس

وقال في تصريح خاص لمراسلنا ان معظم قيادات فتح بالمعتقلات نتيجة ما قاموا به في …

أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *