الصفحة الرئيسية / اجتماعية / 67 درصد جمعیت کاشان زیر پوشش بیمه قرار دارند

67 درصد جمعیت کاشان زیر پوشش بیمه قرار دارند

به گزارش ایرنا، حمیدرضا مومنیان شامگاه شنبه به مناسبت بزرگداشت هفته دولت در دیدار با آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان افزود : در شرایط کنونی این شهرستان با سه چالش بحران صنایع، کمبود آب و مسائل زیست محیطی روبروست.
وی با اشاره به بسته حمایت از رونق تولید برای برطرف کردن مشکلات صنایع افزود: سال گذشته در قالب سامانه بهین یاب 55 واحد صنعتی و 19 واحد کشاورزی شهرستان، هفت هزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.
معاون استاندار اصفهان با توجه به افزایش 2 برابری این بسته حمایتی از سوی دولت در سالجاری ابراز امیدواری کرد بتوان بابهره گیری از آن بر مشکلات صنعی شهرستان کاشان فائق آمد.
وی همچنین کمبود آب را چالش دیگر کاشان نام برد وگفت: وضعیت بارندگی امسال نسبت به سال قبل خوب بوده است اما متوسط بارندگی 50 ساله این منطقه هنوز حدود 35 میلیمتر است.
مومنیان با اشاره به صرفه جویی پنج درصدی آب در این شهرستان، اصلاح شبکه توزیع و خط انتقال را عامل موثری در این صرفه جویی بیان کرد.
وی همچنین طرح تجمیع آبیاری تحت فشار و کم فشار را یادآوری کرد وگفت: دولت در اجرای این طرح 85 درصد هزینه انتقال آب را اعم از لوله، شیرآلات و اتصالات به صورت بلاعوض در اختیار کشاورزان قرارمی دهد.
فرماندار کاشان یکی دیگر از چالش های این شهرستان را معضلات زیست محیطی دانست و تصریح کرد: به علت وجود صنایع آلاینده روزهای ناسالم هوای کاشان روز به افزایش و به 17 روز در سال می رسد.
وی یادآوری کرد: وارونگی هوا نیز سال گذشته در کاشان وجود داشت واین مهم باعث شد درنیمه دوم سال 95 طرح جامع کاهش آلودگی هوا در شهرستان به تصویب برسد که هم اکنون مراحل اجرایی خود را طی می کند.
دوم تا هشتم شهریور به مناسبت شهادت محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر هفته دولت نامگذاری شده است.
6136 / 6022 خبرنگار: یوسف صائب - انتشار دهنده : عمادی

انتهای پیام /* www.irna.ir

تحقق أيضا

مساعد وزير الصناعة: 2200 وحدة صناعية عاطلة ستعود الى عجلة الانتاج

وقال زرندي في تصريحه الخميس خلال جلسة حوار بين الحكومة والقطاع الخاص في محافظة كهكيلوية …

أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *